Március végén három napos rendezvénysorozat keretében vették birtokba a városlakók az új rendezvényközpontot Százhalombattán. Nem egészen két hét múlva újabb több száz fős, ezúttal nemzetközi rendezvénynek – a judo bajnokságnak - adott otthont az épület. A további tervekről Tomek Noémivel, az üzemeltető Korshak Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
- Hogyan sikerült az indulás?
- Nem volt könnyű, de amit igazán akartunk - hogy az emberek megismerjék, birtokba vegyék és kezdjék el magukénak érezni az épületet -, sikerült. Nagyon szorított az idő, hiszen március 19-én zárult le a Kft. átvétele, s ettől a naptól látom el a cégvezetői teendőket. . Amit tudtam, igyekeztem alaposan előkészíteni, sok tennivalóra azonban csak ettől a naptól szereztem jogosultságot. Egyszerre zajlott a hatalmas vagyon átadás-átvétele, és a három napos nyitórendezvény szervezése. Nem beszélve az utolsó simításokról, amelyek nélkül nem indulhatott volna el az élet a rendezvényközpontban. A megnyitó előtti éjszakákon még bútorokat, catering eszközöket csomagoltunk a kollégáimmal, napközben polcok, lábtörlők után szaladgáltunk, és csak az utolsó pillanatokra sikerült elkészíteni a működéshez szükséges dokumentumokat.
A Polgármesteri Hivataltól és a Magyarok Öröksége Alapítványtól segítséget kaptunk a csoportos épületbejárások megszervezéséhez, mind a három napon több százan ismerték meg a hatalmas létesítményt. Ami a legfontosabb: meg voltak elégedve!
Többen azzal jöttek oda hozzám, hogy eleinte nem örültek a főtér beépítésének, de most, hogy látták a rendezvényközpontot, örülnek és büszkék Százhalombatta új arcára. Nagyon megnyugtatónak éreztem, hogy a negyven éves jubileumi rendezvényre érkező közel háromszáz vendég is ilyen állásponton volt, hiszen ők jelentős, véleményformáló személyiségek a városban.
- Milyen programokat várnak a rendezvényközpontba?
- Céges rendezvényeknek, szakmai programoknak, tanácskozásoknak, kiállításoknak, konferenciáknak adhat otthont. Országos viszonylatban is kiemelkedő az a méret, amekkorára egybenyithatók a termek, de óriási előnye az épületnek a variálhatóság is. A húszfős keresztelőtől a több száz fős lakodalomig mindenféle rendezvénynek ki lehet alakítani az ideális méretű teret.
- Nyilván érdekli a városlakókat, hogy nekik is annyiba fog-e kerülni a rendezvényközpont használata, mint egy külső, üzleti érdeklődőnek.
- A képviselő-testület májusi ülésére készítek elő egy – ezzel a kérdéssel is foglalkozó - anyagot. Az intézmények sorra jelzik a Rendezvényközpont iránti igényüket, azonban szeretnének ingyenesen, vagy legalább kedvezményesen jönni. Gazdasági társaságként bevételeket kell produkálnunk, ám az önkormányzati érdek sem hagyható figyelmen kívül. Miután a százhalombattai önkormányzatra jellemző, hogy akár anyagi áldozatok árán is gesztusokat tesz a lakosság felé, nem kizárt, hogy a helyiek valamiféle kedvezményben részesüljenek. .
- Hogyan látja a gazdasági lehetőségeket? Hozhat-e nyereséget a városnak az új létesítmény?
- Nem titok, hogy az ingatlan tulajdonjogával együtt hitelállomány is a birtokunkba került. A képviselő-testület egyébként azért választotta a finanszírozásnak ezt a módját, mert az önkormányzati vagyont kedvezőbb kamattal lehet lekötni, mint amennyi a hitel kamata. Ami a működtetést illeti, a pénzügyi sikerességet nagyban befolyásolja a lakáseladás. A piac jelenleg nem kedvező, de tudjuk, hogy az ország esélyei javulnak a válságból való kilábalásra, ha pedig az új városközpont teljesen elkészül, a megszépülő környezetben a lakóingatlanok is vonzóbbá válnak. Érdeklődés eddig is volt, jó néhány előszerződéssel vettük át a céget, és az első befizetések már meg is érkeztek a Korshak Kft. számlájára. Az idei évben kilenc lakás értékesítését vállaltam az üzleti tervben, szerintem ez teljesíthető. Emellett első olvasatban tárgyalta és májusban várhatóan véglegesíti a testület azt a javaslatot is, amely a főtéri lakások vásárlását tervező helyi lakosoknak nyújtana segítséget.
- A konferenciaközpont üzemeltetése mellett milyen feladatokat lát majd el a Korshak?
- A munkatársaimmal – most már nem a hivatalban, hanem ebben a cégben – visszük tovább az önkormányzat valamennyi tájékoztatással, városmarketinggel kapcsolatos feladatát. Működtetjük a városi honlapot, elkészítjük a Városházi Hírmondót, megszervezzük a nagyrendezvényeket, mint amilyen a Battai Napok. Szorosan együttműködünk majd a BMK-val, a MÖA-val, a "Matrica" Múzeummal és minden olyan intézménnyel, szervezettel, akikkel ezen a területen közös dolgunk van. A kollégáimmal évek óta azon dolgozunk, hogy egységesebbé és ez által hatékonyabbá tegyük a városi kommunikációt. Fontos lépés ebben az irányban, hogy a Hírtükör kiadója is a Korshak lesz az év második felétől. A munkánk legfontosabb célja az, hogy kellő mennyiségű és minőségű információval lássuk el az itt élőket, és pozitív, egységes arculatot alakítsunk ki a külvilág felé. Jó városmarketinggel nagyon sokat tehetünk azért, hogy Százhalombatta vonzó, sikeres város legyen, ahol jó élni, és ahová érdemes befektetni.
Tomek Noémi 1974-ben született Győrben. Kitűnőre érettségizett a nagyhírű Révai Miklós Gimnáziumban, és a pécsi egyetemre iratkozott be nyelvtudomány-magyar irodalom szakra. Másodéves hallgatóként kezdett dolgozni rádiós és televíziós szerkesztő riporterként, városi nagyrendezvények háziasszonyaként. Az egyetem utolsó fél évében úgy döntött, mégsem tanárként, hanem ebben a szakmában folytatja pályafutását. Közben a Független Médiaközpontban tanult hírszerkesztést a BBC munkatársaitól, majd visszatért szülőhelyére, ahol a regionális rádió hírszerkesztőségének vezetője lett.
Amikor férjhez ment, Tárnokra költözött, és az érdi Junior Rádió munkatársa lett. 2004-től hat évig a százhalombattai Polgármesteri Hivatal szóvivője. Közben kulturális PR szakirányon szerzett diplomát, évfolyamában egyedüliként kitüntetéssel. 2010. március 19-e óta a rendezvényközpont és a Hírtükör működtetésével, valamint a városmarketinggel megbízott Korshak Kft. vezetője.



