A szakminiszter szerint nem kell aggódni Tököl miatt

Megnyugtató választ kapott a Jobbik a nemzeti fejlesztési minisztertől a tököli reptérrel kapcsolatos beadványukra – tájékoztatott párt százhalombattai szervezete. Ettől függetlenül hamarosan egyeztetésre gyűlnek össze a további teendőkről.

A Bertha Szilvia képviselő által jegyzett, január elején benyújtott levélben a Jobbik arra kért választ, várhatnak-e bármilyen garanciát a tököli reptér környékén élők arra, hogy szűkebb lakókörnyezetük élhető marad a reptér polgárivá történő átminősítése, a személy- és árufuvarozás beindításával járó forgalom, zaj és egyéb szennyezés növekedése esetén is.


Részletesebben arra voltak kíváncsiak, lesz-e éjszakai, illetve hétvégi forgalom a reptéren, ha igen, milyen típusú és gyakoriságú? Ki, milyen forrásból fogja finanszírozni a reptér biztonságos és jogszerű üzemeltetéséhez szükséges infrastrukturális beruházásokat? Miért csak 799 méteres pályahosszra szól a használati engedély az egyébként 2,5 kilométer hosszúságból? Kié lesz az üzemeltetés joga, mely településeket milyen arányban illeti majd a forgalomból származó illetékbevétel, és azt mire fordíthatják majd? Tervezik-e komplex logisztikai központ kialakítását, amely magába foglalná a vízi, légi, vasúti és közúti közlekedést?


Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter válaszában kiemelte, hogy a tököli nem nyilvános fel- és leszállóhelyként működő létesítmény IV. osztályú repülőtérré történő átminősítése egy 2010-es kormányrendelet alapján zajló, kötelező és alapvetően adminisztratív jellegű eljárás. A rendelet szerint a IV. osztályú repülőtér olyan polgári célú, nem nyilvános repülőtér, amelyről légi jármű szabadidős alkalmazása és légi járművel folytatott munkavégzés végezhető, és amely motor, vagy hajtómű nélküli, valamint - a zajgátló védőövezet kijelöléséről rendelkező határozatban meghatározott műveletszámig - motoros légi járművet jogosult kiszolgálni. A minősítési eljárással kapcsolatos minden dokumentum megtekinthető a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján. A szakminisztérium nem tud arról, hogy a tulajdonos Tököl Airport Zrt. a létesítményt magasabb osztályú repülőtérré kívánná átminősíteni. Új repülőtéri létesítmény, kifutópálya és a jelenleginél nagyobb forgalom kiszolgálására alkalmas berendezés vagy építmény telepítésére nem kerül sor, ilyen tervekről a szaktárcának nincs tudomása. A 799 méteres pályahosszt meghatározó korlátozást a környezetvédelmi szempontok indokolták, ennél hosszabb pályát ugyanis már olyan zajos gépek is igénybe vehetnek, amelyek zavarnák a környéken élők nyugalmát.


Az átminősítési eljárásnak nem része a bevételek és azok felhasználásának vizsgálata, a kormány állami forrásból nem tervezi vízi, légi, vasúti és közúti csomópont kialakítását Tökölön, magánbefektetői szándékról pedig nincs információja.


A Jobbik százhalombattai szervezete közölte, kétségeik így is vannak. A pártszervezet helyi vezetői kerekasztal-megbeszélésen egyeztetnek a további teendőkről február 4-én Szigetszentmiklóson. Százhalombattát Várnai Péter helyi elnök képviseli, aki elmondta, hogy a civil szervezetek és a lakosság álláspontját képviseli majd, vagyis minden jellegű légi mozgással járó tevékenységet elutasít.

Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák