Február elejétől új nyitva tartással várják az ügyfeleket Pest megye valamennyi járási székhelyének okmányirodájában, így Érden is. Az országban elsőként Pest megyében lehet minden hétköznap reggel 8 órától este 20 óráig igénybe venni az okmányirodák szolgáltatásait.
"Az okmányirodai feladatok január 1-jétől az önkormányzatoktól állami fennhatóság alá kerültek, és ez reményeink szerint az ügyintézés egyszerűsödésében, kényelmesebbé válásában is érezhető lesz" – mondta Tarnai Richárd, Pest megyei kormánymegbízott.
Az érdi Járási Törzshivatal a Budai út 10. alatt működik. Vezetője dr. Bánsághy Balázs. Telefonszáma: 23-522-375, email címe: jarasihivatal@erd.pmkkh.gov.hu. Okmányiroda Osztály: 23-522-300/254, Működést Támogató Osztály: 23-522-300/240. Százhalombattai Kirendeltség: Szent István tér 3. 23-542-173.
A nevelőszülői hivatást népszerűsítő országos kampánykörutat szervezett az Emberi Erőforrások Minisztériuma, aminek keretében a Pest Megyei Kormányhivatalban tartottak beszámolót január 30-án. Asztalosné Zupcsán Erika szociálpolitikáért felelős helyettes államtitkár a 2014. január 1-jétől hatályba lépő gyermekvédelmi törvény legfontosabb célkitűzéseiről beszélt.
Szeretnék a nevelőszülők - illetve januártól már befogadó szülők - jogviszonyát megváltoztatni, a gyermeknevelés a jövő évtől egészség- és nyugdíjbiztosítással járó foglalkoztatási jogviszonynak számít. Ma Magyarországon 5600 nevelőszülő közül csaknem 3200-nak nincs társadalombiztosítási jogviszonya, amin változtatni akarnak. A kormány azt is el akarja ismerni, a nevelőszülők nem 8, hanem lényegében 24 órás tevékenységet végeznek. Az a cél ugyanis, hogy az állami gondoskodásba kerülő gyerekeket – különösen a 12 év alattiakat – nevelőszülői családokban helyezzék el.



