Katasztrófavédelmi felkészítés a Megyeházán

Két napon keresztül zajlott a Pest megyei polgármesterek, jegyzők és védelmi referensek összevont honvédelmi-, polgárvédelmi- és katasztrófavédelmi felkészítése a Megyeházán.


A honvédelem területi és helyi igazgatási feladatait centrális alárendeltségben működő közigazgatási szervek, a megyei védelmi bizottságok (MVB) és helyi védelmi bizottságok (HVB), valamint a polgármesterek végzik. Ebben az esetben a megyei közgyűlés elnöke és a polgármester – az Önkormányzati Törvény 7. §-a, a Polgári Védelmi Törvény és a Honvédelmi Törvény által kivételes jogintézményként megállapított – államigazgatási jogkörében jár el, azaz a képviselő-testület nem utasíthatja, döntését nem bírálhatja felül. Márpedig ez a hatáskör igen széleskörű. "A polgármester felel a katasztrófavédelem folyamatában a felkészülés, a megelőzés, a védekezés, a helyreállítás és minden ezzel összefüggő tervezési, szervezési, összehangolási, végrehajtási, irányítási, létesítési, működtetési, tájékoztatási, riasztási, adatközlési és ellenőrzési tevékenység végrehajtásáért"– emelte ki köszöntőjében dr. Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés, illetve a Megyei Védelmi Bizottság elnöke.


Az egész napos továbbképzés témái a következők voltak: "Magyarország biztonsági környezete"; "A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság helye, szerepe a védelmi igazgatás rendszerében"; "Polgármesterek, jegyzők feladatai a hadkiegészítéssel, illetve a Magyar Honvédség feltöltésével kapcsolatosan"; "Az egészségügy védelmi felkészítéssel kapcsolatos feladatai és lehetőségei"; "A környezetvédelmi és vízügyi ágazat feladatai, lehetőségei a felkészülés, valamint a védekezés során. Az együttműködés kölcsönös feladatai az érintett önkormányzatokkal"; "A katasztrófavédelem helye, szerepe, feladatai, a védelmi igazgatás területén, várható változások az új katasztrófavédelmi koncepció tükrében".


Hozzászólás

E-mail címe rejtve marad. A kötelező mezők *-al vannak jelölve.

Megszakítás

Legfrissebb cikkek

Képtárak

Kategóriák